روسیه تهران

پذیرش دانشگاه های روسیه

روسیه تهران

پذیرش دانشگاه های روسیه

سایت روس مدیکال اولین و تنها ترین روش پذیرش مستقیم دانشگاه های روسیه میباشد برای اطلاعات بیشتر میتوانید به کانال تلرگرام ما و یا پیج اینستاگرام ما مراجعه نمایید

همه چیز درباره مترو روسیه

دوشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۳۰ ب.ظ

همه چیز درباره مترو روسیه

یکی از مجلل ترین و طولانی ترین خطوط مترو در جهان مترو روسیه است. از آنجا که یکی از مهم ترین هزینه های تحصیل در روسیه، هزینه حمل و نقل است، بر آن شدیم تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره مترو روسیه را گردآوری کرده و در اختیار شما عزیران قرار دهیم.

جالب است بدانید که شما با استفاده از مترو روسیه، تا 50 درصد از هزینه های تحصیل خود و هزینه های اقامت در روسیه را کاهش می دهید.

قدمت مترو روسیه

اولین مترو در روسیه در سال 1935 و در شهر مسکو راه اندازی شد. مترو مسکو در ابتدا 11 ایستگاه داشت و روزانه 285 هزار نفر را جابه جا می نمود.

امروزه با پیشرفت روسیه، خطوط مترو روسیه به طولانی ترین خطوط مترو در جهان تبدیل شده اند. ایستگاه های مترو مسکو نیز، به 206 ایستگاه رسیده است و روزانه به طور متوسط حدود 9 میلیون نفر را جابجا می کند.

زیبایی های مترو مسکو

ایستگاه های مترو روسیه از بزرگترین و زیباترین ایستگاه مترو های جهان هستند. اوایل ایستگاه های زیر زمینی را به عنوان پناهگاه مردم، در هنگام جنگ ساختند. معماران آن زمان به دلیل اینکه مردم با زندگی در زیر زمین خسته نشوند این مکان را بسیار زیبا طراحی کرده و ساختند.

در حال حاضر مترو مسکو یکی از جاذبه های دیدنی کشور روسیه است. جاذبه های این مترو به حدی است که، بسیاری از افرادی که به مترو می روند بیشتر برای دیدن مناظر زیبای داخلی آن، از مجسمه های بسیار زیبا تا معماری چشم نواز آن به این مکان می روند.

به گفته بسیاری از مسافرین مترو در روسیه ، با ورود به این مکان زیبا، خستگی های ناشی از تحصیل و کار و… از وجودشان خارج می شود. این مکان بیشتر به موزه شبیه است تا مترو، به طوری که مردم روسیه آن را موزه مردمی نامیده اند.

جالب است بدانید در مترو مسکو مکان هایی را برای گرفتن عکس سلفی درست کرده اند. در بخش دیدنی ترین مکان های روسیه (بخش دوم) نیز از مترو روسیه به عنوان یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی روسیه نام بردیم.

مترو روسیه ایستگاه

مزیت استفاده از مترو در روسیه

طبق اطلاعات عمومی، هزینه های مترو در روسیه از سایر وسایل حمل و نقل عمومی کمتر است. در نتیجه استفاده از مترو، به صرفه تر از تاکسی، تراموا و حتی اتوبوس است.
و از نظر صرفه جویی در زمان برای دانشجویان، تاجران و حتی مردم عادی یک فرصت طلایی به شمار میرود. به دلیل اینکه مترو، هیچگونه ترافیکی ندارد و از همه مهم تر وسیله ای پر سرعت است. در حالی که وسیله ای مانند اتوبوس در عین ارزانی، این مزیت را ندارد.

بهره بردن از زیبایی های مترو در روسیه نیز از دیگر مزیت های استفاده از مترو، نسبت به سایر وسایل نقلیه می باشد.

امنیت مترو روسیه، باعث شده که جوانان اعم از زن و مرد براحتی و در تمام ساعات روز از این وسیله برای سفر های درون شهری استفاده نمایند.

ساعات کار مترو در روسیه

ساعات کار مترو در روسیه از ساعت 5:30 دقیقه صبح شروع شده و تا 1 بامداد ادامه دارد. بعد از گذشت این زمان متروها خاموش شده و تا صبح فردا شروع به کار نمی کنند.

علامت ایستگاه های مترو در روسیه

در روسیه علامت ایستگاه های مترو از نام اول مترو یعنی ام گرفته شده و با علامت M قرمز رنگ، مشخص هستند. شما می توانید با تهیه یک نقشه از تمامی ایستگاه ها و خطوط مترو در روسیه آشنا شوید.

شلوغ ترین ساعات روز در مترو روسیه از ساعت 8 تا 9 صبح و 5 تا 9 شب است. بهتر است در این ساعت ها، از رفتن به مترو صرفه نظر کنید.

نقشه مترو روسیه

نقشه مترو روسیه

نرم افزار های مترو روسیه

یکی از کارهایی که قبل از سفر به روسیه بهتر است انجام دهید، نصب نرم افزار های مسیر یابی است. در بحث تاکسی اینترنتی در روسیه سه نمونه از این نرم افزار ها را به شما عزیزان معرفی نمودیم.

البته برای استفاده از مترو نرم افزارهایی وجود دارند که بدون استفاده از اینترنت، تمام مسیری که باید تا رسیدن به مقصد طی نمایید را به شما نشان می دهند. در زیر سه مورد از معروفترین نرم افزار های مسیریابی مترو را به شما عزیزان معرفی می نماییم.

نرم افزار موبایل یاندکس Yandex maps

نرم افزار جی آی اس 2 Gis

نرم افزار اوسمند Osmand

قیمت بلیط مترو در روسیه

انواع بلیط مترو در روسیه

معمولا بلیط های مترو روسیه مانند ایران از نوع کاغذی و الکترونیکی است، که می توان آن ها را از دفاتر فروش بلیط در داخل مترو تهیه نمود. دستگاه هایی نیز وجو دارند به نام دستگاه فروش، که تهیه بلیط از این دستگاه ها نیز ممکن می باشد.

البته نوع بلیط، بسته به زمان و میزان مسافرت با مترو دارد. در زیر بلیط هایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید برای همه نوع وسیله نقلیه در روسیه، از آنها استفاده نمایید.

1-کیف الکترونیک

این نوع بلیط کمترین هزینه را دارد. هزینه تک سفره آن 30 روبل در حدود 1600 تومان است. شما می توانید دائما آن را شارژ نموده و استفاده نمایید. این کیف ها تا 3000 روبل نیز شارز می شوند

2- بلیط یک ساعت و نیمه

این نوع بلیط که به بلیط 90 دقیقه نیز معروف هستند در بار اول استفاده، تا 90 دقیقه اعتبار دارند. قیمت این نوع بلیط بین 50 تا 2000 روبل است.

3- بلیط های جهانی مترو

این نوع بلیط ها را می توان از یک روز تا 365 روز استفاده نمود. دانشجویان و افرادی که بیش تر از 5 بار از مترو استفاده می کنند بهتر است از این نوع بلیط استفاده نمایند.

این نوع بلیط نیز از یک سفره شروع می شود تا 60 سفره، در لیست زیر به معرفی هر یک می پردازیم:

  • هزینه بلیط تک سفره 50 روبل و اعتبار تا 5 روز
  • هزینه بلیط 2سفره 100 روبل و اعتبار تا 5 روز
  • هزینه بلیط 5سفره 180 روبل و اعتبار تا90 روز
  • هزینه بلیط 11سفره 360 روبل و اعتبار تا 90 روز
  • هزینه بلیط 02سفره 580 روبل و اعتبار تا 90 روز
  • هزینه بلیط 40سفره 1160 روبل و اعتبار تا 90 روز
  • هزینه بلیط 60سفره 1400 روبل و اعتبار تا 90 روز

4-ترویکا کارد

بلیط های ترویکا، یک نوع کارت های پلاستیکی هستند، که شما می توانید بارها از آن استفاده نمایید.شما می توانید تمام بلیط های بالا را با پرداخت 50 روبل به شکل ترویکا تهیه نمایید . البته این هزینه غیر قابل برگشت است.

هزینه مترو در روسیه

قیمت بلیط مترو در روسیه

بطور کل، برای یک سفر، بهای بلیط مترو 28 روبل است. تقریبا چیزی حدود 1550 تومان ایران است. البته می توانید بلیط های 5 سفره 10 یا 20 سفره نیز تهیه کنید.هرچه طول سفر بیشتر باشد از بهای بلیط کاسته می شود بطوری که برای بلیط های 60 سفره هزینه هر سفر به 24 روبل کاهش می یابد. بنابراین تهیه بلیط های چند سفره برای افراد شاغل یا دانشجویان، مقرون به صرفه تر است.

قوانین مترو در روسیه

  • تردد در زمان 5 صبح تا یک نصف شب بلامانع است.
  • کشیدن سیگار مشکلی ندارد اما خوردن مشروبات الکلی ممنوع است.
  • گرفتن عکس نیز مانعی ندارد،بشرطی که از تریپاد و چراغ های مخصوصی استفاده نکنید.
  • ورود دوچرخه در مترو ممنوع است، مگر صندلی چرخ دار که برای افراد پیر و معلول بلامانع است.
  • کودکان 1 تا 7 سال نیازی به تهیه بلیط ندارند.
  • منبع

نظرات  (۱)

  • لوستر سقفی کنترل دار
  • بسیار عالی
    پاسخ:
    سلام  ، از اینکه مطالب ما رو می خونید و نظر می دید متشکریم .نظرات شما برای ما ارزشمنده ، امیدوارم باز به اینجا سر بزنید. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی